דלג לתוכן ראשי
כניסת משתמש רשום
צור קשר 03-9298112 צ'ט פורום
* מקצוע *כיתה חפש
*מקצוע *כיתה חפש
*מקצוע *כיתה חפש
בחרת ב: מדעים > ח > עצם למידה
קיימים 67 חומרי הוראה במקצוע מדעים לכיתה ח, סוג פריט עצם למידה
סוג פריט
נוצר על ידי
מיומנויות
כל הערכים
אוריינות מחשב ומידע/הערכת מידע ברשת
אוריינות מחשב ומידע/טקסט דיגיטלי-קריאה וכתיבה
אוריינות מחשב ומידע/ייצוגים שונים של מידע
אוריינות מחשב ומידע/מנועי חיפוש ואיתור מידע
אוריינות מידע
אתיקה ומוגנות ברשת
אתיקה ומוגנות/ארגון וניהול זמן
אתיקה ומוגנות/כישורים ומיומנויות להתנהלות מיטיבה
אתיקה ומוגנות/מדיניות וחוק
אתיקה ומוגנות/מודעות לתרבות,נורמות,והתנהגויות ברשת
אתיקה ומוגנות/מניעה והתמודדות עם סכנות ברשת
אתיקה ומוגנות/פרטיות ושיתופיות ברשת
חשיבה ביקורתית ויכולת לפתור בעיות
חשיבה/בניית טיעון
חשיבה/הסקת מסקנות
חשיבה/העלאת השערות
חשיבה/העלאת מגוון נקודות מבט
חשיבה/הערכת הידע
חשיבה/השוואה
חשיבה/זיהוי רכיבים וקשרים
חשיבה/חקר
חשיבה/חשיבה ביקורתית
חשיבה/חשיבה יצירתית
חשיבה/ייצוג מידע
חשיבה/מיון
חשיבה/מיזוג מידע
חשיבה/פתרון בעיות
חשיבה/קבלת החלטות
חשיבה/שאילת שאלות
חשיבה/תכנון
לומד עצמאי
לומד עצמאי/זיהוי יכולות וסגנון למידה
לומד עצמאי/לימוד עצמי של נושא מוגדר
ללא
שימוש בכלי תקשוב
שיתוף ועבודת צוות/הבניית ידע שיתופי
שיתוף ועבודת צוות/פורומים,צ'אטים ואתרים חברתיים
שיתוף ועבודת צוות/שימוש בדואר אלקטרוני
שיתוף ועבודת צוות/שימוש בסביבה שיתופית
תקשורת, שיתוף ועבודת צוות
שפה
סיווג פדגוגי
דירוג:
מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0
בתשלום: לא
מס': 7454

ברירה טבעית - שווי משקל אקולוגי ותורשה

ביישומון שלפנינו נלמד מה הברירה הטבעית, ממה היא מושפעת ומה הם השלכותיה. על מנת לצפות ביישומון לחצו על התמונה ופתחו את הקובץ המקושר . ישומון זה הינו פשוט בהפעלה שלו, אך מכיל אפשרויות רבות, הגורמות לו להיות מעט מורכב. נתחיל בסקירה של האפשרויות שלו ומשמעותיהן. בתחילת הסימולציה מסתובב לו ארנב על המסך. ארנב לבד אינו יכול להתרבות, על כן אם לא תוסיפו ארנב נוסף, הוא יעלם אחרי כמה זמן, היות ואין לו יכולת התרבות. האפשרויות מתחלקות לשתיים: שינויים שחלים בארנב (משמאל), ושינויים שחלים בסביבה (מימין). השינויים שחלים בארנב הן מוטציות הגורמות לדור הבא של הארנבות לפתח תכונה מסויימת שעשויה לעזור או להזיק לה (תלוי בתכונה ותלוי בסביבה). בכל דור מותר לעשות מוטציה אחת בלבד, היות ובמציאות מוטציה הגורמת לשינוי תכונה, הינה דבר נדיר ביותר, על אחת כמה וכמה תכונה שגורמת להשפעה מיידית על התאמת היצור לסביבתו. ביישומון זה ישנן שלוש סוגי תכונות שיכולות לעבור מוטציה: צבע פרווה, אורך זנב, ואורך שיניים. לכל אחת מהתכונות השלכה אחרת על מותאמות הארנב לסביבתו. על מנת לשלוט יותר טוב בתכונות, כל מאפיין של תכונה הוגדר כדומיננטי או רצסיבי, דבר המשפיע על התפלגות התכונה באוכלוסיה. השינויים שחלים בסביבה הם קיום אוכל (שיחים) או טורפים (זאבים) ותנאי הסביבה קו משווה או קוטב). כעת בואו נתחיל לשחק! • נתחיל בהוספת ארנב נוסף מבלי לשנות את תכונותיו או את סביבתו. שימו לב מה קורה לאוכלוסית הארנבים כעבור מספר דורות • כעת נוסיף למשוואה את הזאבים. שימו לב מה קורה כעבור מספר דורות • עליכם למצוא מצב ביניים בו אוכלוסיית הארנבים תוכל לשגשג, אך גם תבוקר במידה מסויימת על מנת שלא יחול פיצוץ אוכלוסין. • נעביר את הארנבים שלנו לקוטב הצפוני, היכן שפרוותם הלבנה לא תקשה עליהם להסתתר ונוסיף את הזאבים. • תתבוננו בגרף התרבות הארנבים כעת. • האם אתם רואים מחזוריות מסויימת? ממה היא נובעת? • מה המגמה הכללית של התרבות הארנבים? • כעת בואו נחזור על הניסוי רק במקום זאבים נשים אוכל. • שימו לב שכעת יותר קל להם להתרבות, אך עדיין יש משהו שהורג אחוז מסויים מהם בכל דור. יש לכם השערה מה זה יכול להיות? • מה קורה כש"עוברים לקוטב הצפוני"? • נסו לתת לארנבים להתרבות כמה דורות ואז תוסיפו את הזאבים/אוכל בקו המשווה/קוטב הצפוני. • האם הצלחתם להגיע לשיווי משקל או להכחדה/פיצוץ אוכלוסין? כנראה שלא מספיק לשנות את הסביבה שתתאים לארנב, עלינו להתאים את הארנב לסביבה. לשם כך בואו נתערב לו בגנים: • . אנחנו נתחיל לבחון את שלושת התכונות ונראה כיצד הן משפיעות על שרידותם של הארנבים. • נתחיל מהתכונה הכי פשוטה - צבע הפרווה: קחו זוג ארנבים, הוסיפו את מוטצית שינוי הפרווה והמתינו 2-3 דורות (על מנת ליצור אוכלוסייה מספיק גדולה שלא תכחד אחרי סיבוב אחד). • כעת שחררו את הזאבים. חזרו על הניסוי בקוטב הצפוני. • האם אתם רואים הבדל בהתפלגות תכונות הצבע של הפרווה באוכלוסיית קו המשווה מול אוכלוסיית הקוטב? (שימו לב לגרף למטה). מה מסקנתכם לגבי צבע הפרווה האם היא יתרון או חסרון ובאילו תנאים? • חזרו על הניסוי עם השיניים בהנתן אוכל, בשני תנאי האקלים. האם אתם רואים הבדל? מדוע לדעתכם? לבסוף תבדקו את מוטצית הזנב כמו בסעיפים הקודמים גם בנוכחות מזון וגם בנוכחות הזאבים בשני תנאי האקלים. • האם הזנב בוא יתרון או חסרון ובאילו תנאים? כעת לאחר שניתחתם את שלושת התכונות וכיצד הן משפיעות על הארנב, נסו לתכנן ארנב שיתאים לסביבה לבחירתכם ותראו האם צדקתם. נסו לבנות אוכלוסייה בתנאים מסויימים, תכונות מסויימות תשאר קבועה ותשרוד לאורך זמן מבלי להגיע לפיצוץ אוכלוסין. שימו לב שכדאי לתת לארנבים להתרבות ללא הפרעה במשך מספר דורות לפני שמפעילים את הברירה הטבעית. שאלה לדיון מדעי: נסו לדמיין תכונות נוספות אשר יתנו לארנב יתרון מול הזאבים מול תכונות אשר יגרמו לו לנחיתות, ושיתהפכו בהנתן תנאים סביבתיים שונים.
כיתות: ח, ט שפה: עברית
סוג פריט: עצם למידה
נוצר על ידי: משרד החינוך
עודכן בתאריך: 05/12/2012
דירוג:
מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0
בתשלום: לא
מס': 7733

זיקוק נפט

מרכז למידה אינטראקטיבי על תהליך זיקוק הנפט הכולל: אנימציה, סיור וירטואלי, משחק ושאלון אינטראקטיבי בנוסף למידע והצעה לניסוי.
כיתות: ח שפה: עברית
סוג פריט: עצם למידה
נוצר על ידי: משרד החינוך
עודכן בתאריך: 02/01/2013
דירוג:
מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0
בתשלום: לא
מס': 7795

אקולוגיה – מיון בעלי חיים ומארג מזון

הוראות • לחצו על 8 היצורים החיים הנמצאים בסביבת חיים של היער • לחצו על הכפתור האמצעי 1 SORTER • גררו את היצורים להשלמת מארג המזון • לחצו על הכפתור הימני 2 SORTER • בצעו את המיון לפי השאלות
כיתות: ח, ט שפה: עברית
סוג פריט: עצם למידה
נוצר על ידי: משרד החינוך
עודכן בתאריך: 10/02/2013
דירוג:
מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0
בתשלום: לא
מס': 7731

הטבלה המחזורית אינטראקטיבית

טבלה מחזורית אינטראקטיבית המקשרת ל מידע רחב - חלוקה למתכות/אלמתכות ומשפחות כימוית ופירוט על כל אחד מהיסודות: מידע כללי (סימולים, נתונים, תכונות) , איזוטופים, היסטוריה, צורה בטבע, אמצעי זהירות, קישורים חיצוניים רקע הסטורי ושימושים.
כיתות: ח שפה: עברית
סוג פריט: עצם למידה
נוצר על ידי: משרד החינוך
עודכן בתאריך: 10/02/2013
דירוג:
מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0
בתשלום: לא
מס': 7732

זהב שחור מתחת לרגלינו

מרכז למידה אינטראקטיבי על הווצרות הנפט הכולל: אנימציה, סיור וירטואלי, משחק ושאלון אינטראקטיבי בנוסף למידע והצעה לניסוי.
כיתות: ח, ט שפה: עברית
סוג פריט: עצם למידה
נוצר על ידי: משרד החינוך
עודכן בתאריך: 10/02/2013
דירוג:
מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0
בתשלום: לא
מס': 7794

כוחות בפעולה

הוראות: • כדי לשחרר את המשאית – יש ללחוץ על הכפתור הצהוב הנמצא במלבן התכלת באמצע • רשמו את המרחק (בס"מ) שהמשאית עברה (ניתן להשלים את הטבלה בTABLE) • לחצו על הכפתור RESET, כדי להתחיל התנסויות חדשה עם משקולת או מצנח • לאחר כל התנסות תעדו את התוצאות • בחרו בעזרת החצים וגררו: o משקולת קטנה (כתומה) o משקולת גדולה ה(סגולה) o מצנח קטן o מצנח גדול • בצעו את ההתנסות בהגדלת השיפוע על ידי לחיצה על החיצים (GRADIENT) , בצד שמאל למעלה
כיתות: ז, ח, ט שפה: עברית
סוג פריט: עצם למידה
נוצר על ידי: משרד החינוך
עודכן בתאריך: 10/02/2013
דירוג:
מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0
בתשלום: לא
מס': 8088

משפחות כימיות

פעילות הכוללת הפקת נתונים מתוך טבלה המחזורית על יסודות על פי מיספורם בטבלה: שם משפחה, סימול כימי, תכונות. בהמשך על התלמידים לנסח הגדרת למושג "משפחה כימית", לבחור יסוד אחד מכל משפחה כימית ולציין את שימושי היסוד בחיי היומיום.
כיתות: ח שפה: עברית
סוג פריט: עצם למידה
נוצר על ידי: משרד החינוך
עודכן בתאריך: 27/01/2013
דירוג:
מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0
בתשלום: לא
מס': 8779

האבקת צמחים

: פעילות אינטראקטיבית העוסקת במיון (תצלומי) פרחים, לפי דרך ההאבקה שלהם, למקום המתאים בטבלה
כיתות: ח שפה: עברית
סוג פריט: עצם למידה
נוצר על ידי: משרד החינוך
עודכן בתאריך: 06/03/2013
דירוג:
מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0
בתשלום: לא
מס': 8768

רבייה בבני-אדם

: סימולציה של איברי הרביה של האישה והגבר
כיתות: ח שפה: עברית
סוג פריט: עצם למידה
נוצר על ידי: משרד החינוך
עודכן בתאריך: 06/03/2013
דירוג:
מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0
בתשלום: לא
מס': 8773

משתמשים בנפט

יישומון אינטראקטיבי בנושא הנפט וזיהום סביבה. היישומון כולל – מידעון אינטראקטיבי, כיצד בתי הזיקוק מתמודדים עם נושא הזיהום, משחק- פותרים בעיות, עובדות מפתיעות על איכות הסביבה וחידון איטראקטיבי.
כיתות: ח שפה: עברית
סוג פריט: עצם למידה
נוצר על ידי: משרד החינוך
עודכן בתאריך: 06/03/2013
דירוג:
מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0
בתשלום: לא
מס': 8808

זבובים נלחמים בזבובים מזיקים

היחידה מבוססת על משימת PISA בנושא: הדברה ביולוגית - זבובים נלחמים בזבובים מזיקים. היחידה כוללת תקציר מידע על זבוב הפרי הים-תיכוני, 5 שאלות מנחות חקר, חלקן אמריקאיות חלק פתוחות.
כיתות: ח, ט שפה: עברית
סוג פריט: עצם למידה
נוצר על ידי: משרד החינוך
עודכן בתאריך: 07/03/2013
דירוג:
מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0
בתשלום: לא
מס': 8797

זהב שחור מתחת לרגלינו

מרכז למידה אינטראקטיבי על הווצרות הנפט הכולל: אנימציה, סיור וירטואלי, משחק ושאלון אינטראקטיבי בנוסף למידע והצעה לניסוי
כיתות: ח, ט שפה: עברית
סוג פריט: עצם למידה
נוצר על ידי: משרד החינוך
עודכן בתאריך: 07/03/2013
דירוג:
מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0
בתשלום: לא
מס': 8766

דרכי רבייה בצמחים

מידע (מתומצת) אינטראקטיבי על שלבי התפתחות הצמח - מהפרח לפרי
כיתות: ח שפה: עברית
סוג פריט: עצם למידה
נוצר על ידי: משרד החינוך
עודכן בתאריך: 06/03/2013
דירוג:
מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0
בתשלום: לא
מס': 8771

פיוניות

ההדמיה מציגה את השינויים המתרחשים בפיוניות בשני מצבים של הצמח: כאשר חסרים בו מים וכאשר רווי במים.
כיתות: ח, ט שפה: עברית
סוג פריט: עצם למידה
נוצר על ידי: משרד החינוך
עודכן בתאריך: 06/03/2013
דירוג:
מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0
בתשלום: לא
מס': 8790

שובו של הנשר

מבוסס על משימת PISA בנושא: שובו של הנשר. היחידה כוללת קטע מידע על התמודדות עם סכנת ההכחדה של נשרים בארץ. היחידה כוללת 13 שאלות חלקם אמריקאיות וחלקם פתוחות על מנת לתרגל מיומנויות החקר
כיתות: ח שפה: עברית
סוג פריט: עצם למידה
נוצר על ידי: משרד החינוך
עודכן בתאריך: 07/03/2013
1 |2 |3 |הבא»
SELECT EduRating, EduCreatedBy, EduNameOfCreator, Title, EduCountPageLoad, LastModifiedTime, Created, EduRateNum, EduThumbnail, EduDescription, EduLanguage, EduFreeUse, EduSkillid, EduToolID, EduTopicsListName, EduID, EduItemType, EduTopic, EduMetier, EduClasses, EduID, EDUSUPERVISION FROM portal..scope() WHERE ContentType = 'חומר למידה' And EduClassification != 'למורים בלבד' And EduIsPublishApprove = 'כן' AND (CONTAINS ("EduItemType",'"עצם למידה"')) And (CONTAINS ("EduClassMetier",'"m9cH"')) ORDER BY EduCreatedByOrder SELECT EduRating, EduCreatedBy, EduNameOfCreator, Title, EduCountPageLoad, LastModifiedTime, Created, EduDescription, EduRateNum, EduThumbnail, EduLanguage, EduFreeUse, EduSkillid, EduToolID, EduTopicsListName, EduID, EduAuthorId,Size, Rank, Path, Title, Description, Write, EduItemType, EduTopic, EduMetier, EduEduType, EduClasses, EDUOFFICEITEM, EDUCLASSIFICATION, EduID, EDUSUPERVISION FROM portal..scope() WHERE ContentType = 'חומר למידה' And EduClassification != 'למורים בלבד' And EduIsPublishApprove = 'כן' AND (CONTAINS ("EduItemType",'"עצם למידה"')) And (CONTAINS ("EduClassMetier",'"m9cH"')) ORDER BY EduCreatedByOrder
כתבו לנו קישורים שימושיים מפתח המקצועות עזרה
הפורטל הגדול > מדעים > דפים > default.aspx