דלג לתוכן ראשי
כניסת משתמש רשום
צור קשר 03-9298112 צ'ט פורום
* מקצוע *כיתה חפש
*מקצוע *כיתה חפש
*מקצוע *כיתה חפש
בחרת ב: מדע וטכנולוגיה > ה
קיימים 354 חומרי הוראה במקצוע מדע וטכנולוגיה לכיתה ה
סוג פריט
נוצר על ידי
מיומנויות
שפה
סיווג פדגוגי
דירוג:
מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0
בתשלום: לא
מס': 8282

חשיבות ארוחת בוקר

הפעילויות בסביבת הלמידה נבחרו כדי להקנות ללומדים את המיומנויות והמטרות הבאות: 1. התלמיד יכיר את אבות המזון ויבין את חשיבותם לבריאות הגוף. 2. התלמיד יכיר קבוצות מזון שונות וימיין מאכלים לקבוצות (מיון מזון על פי מקורות מן הצומח, מבעלי חיים, ממעשה ידי אדם). מטרות היחידה בתחום התוכן: 1. התלמיד ילמד את הקשר בין ארוחת בוקר בריאה ומאוזנת לבריאות. 2. התלמיד יבין את חשיבותה של ארוחת הבוקר. מיומנויות בתחום התקשוב: 1. עבודה במעבד תמלילים Word. 2. הצגת תוצרים בתוכנת המצגות Power Point. 3. שימוש בסקר ממוחשב באמצעות אתר מכוורת ו/או גיליון אלקטרוני (Excel). 3. שימוש בפורום ושליחת קבצים – השתתפות בפורום מתאים, שאלת מומחה. 4. גלישה באינטרנט – חיפוש מידע רלוונטי (הכרת מנועי חיפוש ואתרים שונים). מיומנויות בתחום האוריינות מידענות: 1. עבודת צוות. 5. הוראת עמיתים
כיתות: ה שפה: עברית
סוג פריט: עצם למידה
נוצר על ידי: מורה (חנוך בניש, ענת אלפי, סמ...)
עודכן בתאריך: 19/08/2013
דירוג:
מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0
בתשלום: לא
מס': 8286

פירמידת המזון

הפעילויות בסביבת הלמידה נבחרו כדי להקנות ללומדים את המיומנויות והמטרות הבאות: 1. התלמיד יכיר את אבות המזון ויבין את חשיבותם לבריאות הגוף. 2. התלמיד יכיר קבוצות מזון שונות וימיין מאכלים לקבוצות (מיון מזון על פי מקורות מן הצומח, מבעלי חיים, ממעשה ידי אדם). מטרות היחידה בתחום התוכן: 1. התלמיד יבין את חשיבותה של ארוחת הבוקר. מיומנויות בתחום התקשוב: 1. עבודה במעבד תמלילים Word. 2. הצגת תוצרים בתוכנת המצגות Power Point. 3. שימוש בפורום ושליחת קבצים – השתתפות בפורום מתאים, שאלת מומחה. 4. גלישה באינטרנט – חיפוש מידע רלוונטי (הכרת מנועי חיפוש ואתרים שונים). מיומנויות בתחום האוריינות מידענות: 1. עבודת צוות. 5. הוראת עמיתים
כיתות: ה שפה: עברית
סוג פריט: עצם למידה
נוצר על ידי: מורה (חנוך בניש, ענת אלפי, סמ...)
עודכן בתאריך: 19/08/2013
דירוג:
מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0
בתשלום: לא
מס': 6336

הגוף כמערכת

הגוף כמערכת
כיתות: ה שפה: עברית
סוג פריט: מערכי שיעורים
נוצר על ידי: מורה (נורית אחרק)
עודכן בתאריך: 25/10/2012
דירוג:
מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0
בתשלום: לא
מס': 5929

שלד ותנועה

יחידת ההוראה עוסקת בתפקידי השרירים הרצוניים ובדרך פעולתם. השרירים והשלד הם שני חלקים במערכת התנועה. יחידת ההוראה כוללת חמישה חלקים, ומטרתה היא להוביל את התלמידים באופן הדרגתי להבנת תפקידם של השרירים כאשר הגוף נמצא בתנועה ולהבנת הקשר בין השלד והשרירים לבין תנועת הגוף. ביחידת הוראה זו התלמידים חוקרים את תנועת היד ואת תנועת הרגל. הם מתנסים בבניית דגם של יד, מודדים את השינויים החלים ביד וברגל בעקבות תנועתן ונעזרים בסרטונים להבנת הקשר בין המרכיבים הקשורים לתנועה: השלד והשרירים. התלמידים חוקרים את דרך פעולתן של היד והרגל, כדי להגיע להכללה ולהבין שתנועתם של איברי התנועה בגוף מתבצעת הודות לשיתוף פעולה בין עצמות השלד לשרירים רצוניים.
כיתות: ה שפה: עברית
סוג פריט: מערך שיעור 50 דקות
נוצר על ידי: מורה (לילה שרקאוי)
עודכן בתאריך: 27/09/2012
דירוג:
מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0
בתשלום: לא
מס': 5938

הביצה המעופפת

יחדה זו (שני שיעורים) עוסקת בנושא תמיסות, במסגרת לימוד הנושא משאבי טבע ימיים. במהלך שיעור זה הילדים צופים בסרטון המציג ביצה הצפה בכוס מים בריכוז מלח. התצפית בתופעה המוצגת בסרטון מובילה לשאילת שאלות חקר: מה יקרה לביצה בתמיסות של חומרים שונים בריכוזים שונים. תהליך החקר מתבצע בקבוצות עבודה, התוצאות והמסקנות מועלות למסמך שיתופי כיתתי להערכת התהליך.
כיתות: ה שפה: עברית
סוג פריט: מערכי שיעורים
נוצר על ידי: מורה (חביבה גולדברג)
עודכן בתאריך: 11/10/2012
דירוג:
מספר מדרגים: 1מספר מדרגים: 1מספר מדרגים: 1מספר מדרגים: 1מספר מדרגים: 1
בתשלום: לא
מס': 6320

הצמחים כמקור החמצן באוויר

להבין כי ייצור החמצן הוא תוצר לוואי בתהליך ייצור המזון (פוטוסינתזה) של הצמחים, להבין שהחמצן הוא תנאי הכרחי לחיים וכי בלי חמצן לא יתקיימו יצורים חיים
כיתות: ג, ד, ה, ו שפה: עברית
סוג פריט: מערך שיעור 50 דקות
נוצר על ידי: מורה (בתיה אמסלם)
עודכן בתאריך: 23/10/2012
דירוג:
מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0
בתשלום: לא
מס': 5918

השוואה בין פירמידות המזון

יחידת הוראה זו (100 דקות) עוסקת בהבנת החשיבות של תזונה מאוזנת ומגוונת, באמצעות השוואה בין פירמידת המזון הישראלית לבין פירמידת המזון האמריקאית. פירמידת המזון היא תצוגה גרפית המבטאת את כמות המזון היחסית שמומלץ לאכול מכל קבוצת מזון. בפירמידה מוצגים סוגי מזון שונים, המחולקים לקבוצות (פחמימות, חלבונים, שומנים, ויטמינים, ממתקים וסוכרים). בבסיס הפירמידה מופיעים המזונות הנחוצים לנו בכמות גדולה, ובראש הפירמידה מופיעים המזונות הנחוצים לנו בכמות קטנה. החוקרים בנו את פירמידת התזונה הנכונה כדי שנדע אילו כמויות של סוגי מזון שונים עלינו לצרוך. מזון מגוון ומאוזן, הכולל את כל מרכיבי התזונה, חיוני לתפקוד מיטבי של הגוף. חוקרי תזונה מצאו שמבין שלושת אבות המזון גוף האדם זקוק לכמות גדולה יותר של פחמימות ושל חלבונים מאשר שומנים. כדי שנוכל לשמור על תזונה מאוזנת עלינו לאכול מזון מגוון, המכיל את כל מרכיבי המזון הנחוצים לגוף, ועלינו לאכול כמות מזון שתתאים לצרכינו. ביחידה זו על התלמידים להשוות בין פירמידת המזון האמריקאית ופירמידת המזון הישראלית, במטרה להכיר גישות שונות הנוגעות לתזונה מגוונת, ולבחור מבין הגישות את הגישה המתאימה להם כדי לקיים אורח חיים בריא. בפעילות זו התלמידים נדרשים להפעיל חשיבה ביקורתית, על סמך מידע שאספו
כיתות: ה שפה: עברית
סוג פריט: מערכי שיעורים
נוצר על ידי: מורה (ציפי רינגל, אביגיל יורמן)
עודכן בתאריך: 27/09/2012
דירוג:
מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0
בתשלום: לא
מס': 5904

פירמידת המזון הישראלית

יחידה זו עוסקת בפירמידת המזון הישראלית . בפירמידת המזון מוצגים סוגי מזון שונים כשהם מחולקים לקבוצות (פחמימות, חלבונים, שומנים, ויטמינים, ממתקים וסוכרים), כאשר בבסיס הפירמידה נמצאים מרכיבים הנחוצים לנו בכמות גדולה ובראש הפירמידה נמצאים מזונות שנחוצים לנו בכמות קטנה. החוקרים בנו את פירמידת התזונה הנכונה, כדי שנדע אילו כמויות של סוגי מזון שונים עלינו לצרוך. חוקרי תזונה מצאו שמבין שלושת אבות המזון זקוק גוף האדם לכמות גדולה יותר של פחמימות, וכן לכמות גדולה יותר של חלבונים מאשר שומנים. מזון מגוון הכולל את כל מרכיבי התזונה חיוני לתפקוד מיטבי של הגוף. על מנת שנוכל לשמור על תזונה מאוזנת עלינו לאכול מזון מגוון שמכיל את כל מרכיבי המזון הנחוצים לגוף, ולאכול כמות מזון מתאימה כדי שנקבל את כל מרכיבי המזון בכמות המתאימה לצרכים. היחידה כוללת 4 חלקים ומטרתה להוביל את התלמידים להבנה בחשיבות אכילת מזון מגוון ומאוזן. לשם כך התלמידים מבצעים חקר מידעני על פירמידת המזון ממקורות שונים, ובעבודה שיתופית הם מנתחים את המידע ומסיקים מסקנות שמטרתן להוביל את התלמידים לאימוץ אורח חיים בריא המשלב תזונה מאוזנת ומגוונת ופעילות גופנית.
כיתות: ה שפה: עברית
סוג פריט: מערך שיעור 50 דקות
נוצר על ידי: מורה ()
עודכן בתאריך: 04/09/2012
דירוג:
מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0
בתשלום: לא
מס': 4197

טכנולוגיות לחקר היקום ולתנועה בחלל

טכנולוגיות לחקר היקום ולתנועה בחלל
כיתות: ה שפה: עברית
סוג פריט: מערכי שיעורים
נוצר על ידי: מורה (טליה אילוביץ, איריס עופ...)
עודכן בתאריך: 28/08/2012
דירוג:
מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0
בתשלום: לא
מס': 4228

ביומימטיקה - המצאות מהטבע

ביומימטיקה - המצאות מהטבע
כיתות: ה שפה: עברית
סוג פריט: מערכי שיעורים
נוצר על ידי: מורה (נגה משען)
עודכן בתאריך: 20/02/2013
דירוג:
מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0
בתשלום: לא
מס': 3413

תרומת איברים והשתלתם

תרומת איברים והשתלתם
כיתות: ה, ו שפה: עברית
סוג פריט: מערכי שיעורים
נוצר על ידי: מורה (שוש אליהו)
עודכן בתאריך: 28/08/2012
דירוג:
מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0
בתשלום: לא
מס': 1758

הסיפור של אי הפסחא - قصة جزيرة الفصح

שיעור זה עוסק בניצול יתר של משאבי הטבע על ידי האדם ובחשיבות השמירה עליהם. השיעור עוסק בניתוח חקר מקרה של אי הפסחא שבו מתואר מקרה של היכחדות אוכלוסייה עקב ניצול יתר של משאבי טבע. مُلخص: يتناول هذا الدرس موضوع استغلال الإنسان المفرط للموارد الطبيعية وأهمية المحافظة عليها. يتناول الدرس دراسة وتحليل حالة جزيرة الفصح والتي تصف حالة انقراض سكاني نتيجة استغلال مفرط للموارد الطبيعية.
כיתות: ה שפה: עברית, ערבית
סוג פריט: מערכי שיעורים
נוצר על ידי: מורה (נגה משען, בליווי צוות פ...)
עודכן בתאריך: 20/02/2013
דירוג:
מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0
בתשלום: לא
מס': 16499

זוללים בחלל

יחידת תוכן זו פותחה על ידי מורים בעבור מורים אחרים והועלתה לפורטל, המהווה פלטפורמה שיתופית, מבלי שנבדקה תחילה על ידי משרד החינוך. זאת לצורך קבלת תגובות מהציבור, לכן, אם נתקלתם בבעיה המצריכה הורדת היחידה או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בנושא באמצעות מייל portal_atohen@education.gov.il. היחידה הינה חקרשת - היינו משימת למידה עצמאית שבה נעזרים התלמידים במקורות מידע מקוונים מגוונים כדי לענות למשימות המוטלות עליהם. המורה מלווה את השיעור כתומך ומסייע בעת הצורך. היחידה עוסקת בטכנולוגיה ותהליך תיכון. הילדים מאתרים קשיים בבישול ואכילה בחלל ומתכננים פתרונות. הפעילות מסתיימת בארוע כיתתי חווייתי. המקורות מגוונים וכוללים סרטונים, תמונות ומעט טקסטים. היחידה כוללת פיתוח מיומנויות מגוונות ובינהן, אוריינות חזותית, עבודת צוות, חשיבה יצירתית, תכנון, כושר ביטוי בעל פה ועוד. בסיום
כיתות: ה שפה: עברית
סוג פריט: יחידת הוראה
נוצר על ידי: מורה (מירב שרה לוין)
עודכן בתאריך: 10/03/2015
דירוג:
מספר מדרגים: 1מספר מדרגים: 1מספר מדרגים: 1מספר מדרגים: 1מספר מדרגים: 1
בתשלום: לא
מס': 15834

עולמם של בעלי החיים והתאמתם לסביבה

יחידת תוכן זו פותחה על ידי מורים בעבור מורים אחרים והועלתה לפורטל, המהווה פלטפורמה שיתופית, מבלי שנבדקה תחילה על ידי משרד החינוך. זאת לצורך קבלת תגובות מהציבור, לכן, אם נתקלתם בבעיה המצריכה הורדת היחידה או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בנושא באמצעות מייל portal_atohen@education.gov.il. יחידה זו באה לסכם את הנלמד בנושא בעלי חיים- צרכי קיום, מאפייני החיים , מחלקות בעלי חיים, בע"ח בסכנת הכחדה והתערבות האדם בטבע. בשיעור זה מסכמים התלמידים תוך כדי צפייה מונחית בסרטון את הנלמד בנושאים: מרכיבי הסביבה, מגוון המינים , התאמת בעלי חיים לסביבתם ופיתוח בר קיימא. אלו נושאים שכבר נלמדו ומטרת השיעור היא לקשר ביניהם בראייה מערכתית ולפתח תובנות ואחריות לגבי מקומנו בעולם.
כיתות: ו, ה, ד שפה: עברית
סוג פריט: יחידת הוראה
נוצר על ידי: מורה (דפנה גולדברג)
עודכן בתאריך: 03/02/2015
דירוג:
מספר מדרגים: 3מספר מדרגים: 3מספר מדרגים: 3מספר מדרגים: 3מספר מדרגים: 3
בתשלום: לא
מס': 15837

פעילות הלב

יחידת תוכן זו פותחה על ידי מורים בעבור מורים אחרים והועלתה לפורטל, המהווה פלטפורמה שיתופית, מבלי שנבדקה תחילה על ידי משרד החינוך. זאת לצורך קבלת תגובות מהציבור, לכן, אם נתקלתם בבעיה המצריכה הורדת היחידה או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בנושא באמצעות מייל portal_atohen@education.gov.il . "היחידה עוסקת בקשר בין מאמץ גופני לבין קצב הלב והשוואה עם ספורטאים."
כיתות: ה, ז, י שפה: עברית
סוג פריט: מערך שיעור 50 דקות
נוצר על ידי: מורה (בתיה שליידר)
עודכן בתאריך: 03/03/2015
«הקודם5 |6 |7 |8 |9 |הבא»
SELECT EduRating, EduCreatedBy, EduNameOfCreator, Title, EduCountPageLoad, LastModifiedTime, Created, EduRateNum, EduThumbnail, EduDescription, EduLanguage, EduFreeUse, EduSkillid, EduToolID, EduTopicsListName, EduID, EduItemType, EduTopic, EduMetier, EduClasses, EduID, EDUSUPERVISION FROM portal..scope() WHERE ContentType = 'חומר למידה' And EduClassification != 'למורים בלבד' And EduIsPublishApprove = 'כן' AND (CONTAINS ("EduClassMetier",'"m2cE"')) ORDER BY EduCreatedByOrder SELECT EduRating, EduCreatedBy, EduNameOfCreator, Title, EduCountPageLoad, LastModifiedTime, Created, EduDescription, EduRateNum, EduThumbnail, EduLanguage, EduFreeUse, EduSkillid, EduToolID, EduTopicsListName, EduID, EduAuthorId,Size, Rank, Path, Title, Description, Write, EduItemType, EduTopic, EduMetier, EduEduType, EduClasses, EDUOFFICEITEM, EDUCLASSIFICATION, EduID, EDUSUPERVISION FROM portal..scope() WHERE ContentType = 'חומר למידה' And EduClassification != 'למורים בלבד' And EduIsPublishApprove = 'כן' AND (CONTAINS ("EduClassMetier",'"m2cE"')) ORDER BY EduCreatedByOrder
מדע וטכנולוגיה כיתה ה נושאי לימוד
כתבו לנו קישורים שימושיים מפתח המקצועות עזרה
הפורטל הגדול > מדע וטכנולוגיה > Pages > default.aspx