דלג לתוכן ראשי
כניסת משתמש רשום
צור קשר 03-9298112 צ'ט פורום
* מקצוע *כיתה חפש
*מקצוע *כיתה חפש
*מקצוע *כיתה חפש
בחרת ב: מדע וטכנולוגיה > ה
קיימים 354 חומרי הוראה במקצוע מדע וטכנולוגיה לכיתה ה
סוג פריט
נוצר על ידי
מיומנויות
שפה
סיווג פדגוגי
דירוג:
מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0
בתשלום: לא
מס': 17164

איכות הסביבה - מחזור

יחידת תוכן זו פותחה על ידי מורים בעבור מורים אחרים והועלתה לפורטל, המהווה פלטפורמה שיתופית, מבלי שנבדקה תחילה על ידי משרד החינוך. זאת לצורך קבלת תגובות מהציבור, לכן, אם נתקלתם בבעיה המצריכה הורדת היחידה או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בנושא באמצעות מייל portal_atohen@education.gov.il התלמידים יעמיקו ידיעותיהם בנושא איכות הסביבה ובר קיימא במסגרת הנושאים הנלמדים בשיעורים ובהקשר לפעילויות שיתקיימו בביה"ס בנושא מחזור
כיתות: ה, ו שפה: עברית
סוג פריט: יחידת הוראה
נוצר על ידי: מורה (סיגל דורי)
עודכן בתאריך: 02/05/2015
דירוג:
מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0
בתשלום: לא
מס': 5904

פירמידת המזון הישראלית

יחידה זו עוסקת בפירמידת המזון הישראלית . בפירמידת המזון מוצגים סוגי מזון שונים כשהם מחולקים לקבוצות (פחמימות, חלבונים, שומנים, ויטמינים, ממתקים וסוכרים), כאשר בבסיס הפירמידה נמצאים מרכיבים הנחוצים לנו בכמות גדולה ובראש הפירמידה נמצאים מזונות שנחוצים לנו בכמות קטנה. החוקרים בנו את פירמידת התזונה הנכונה, כדי שנדע אילו כמויות של סוגי מזון שונים עלינו לצרוך. חוקרי תזונה מצאו שמבין שלושת אבות המזון זקוק גוף האדם לכמות גדולה יותר של פחמימות, וכן לכמות גדולה יותר של חלבונים מאשר שומנים. מזון מגוון הכולל את כל מרכיבי התזונה חיוני לתפקוד מיטבי של הגוף. על מנת שנוכל לשמור על תזונה מאוזנת עלינו לאכול מזון מגוון שמכיל את כל מרכיבי המזון הנחוצים לגוף, ולאכול כמות מזון מתאימה כדי שנקבל את כל מרכיבי המזון בכמות המתאימה לצרכים. היחידה כוללת 4 חלקים ומטרתה להוביל את התלמידים להבנה בחשיבות אכילת מזון מגוון ומאוזן. לשם כך התלמידים מבצעים חקר מידעני על פירמידת המזון ממקורות שונים, ובעבודה שיתופית הם מנתחים את המידע ומסיקים מסקנות שמטרתן להוביל את התלמידים לאימוץ אורח חיים בריא המשלב תזונה מאוזנת ומגוונת ופעילות גופנית.
כיתות: ה שפה: עברית
סוג פריט: מערך שיעור 50 דקות
נוצר על ידי: מורה ()
עודכן בתאריך: 04/09/2012
דירוג:
מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0
בתשלום: לא
מס': 5938

הביצה המעופפת

יחדה זו (שני שיעורים) עוסקת בנושא תמיסות, במסגרת לימוד הנושא משאבי טבע ימיים. במהלך שיעור זה הילדים צופים בסרטון המציג ביצה הצפה בכוס מים בריכוז מלח. התצפית בתופעה המוצגת בסרטון מובילה לשאילת שאלות חקר: מה יקרה לביצה בתמיסות של חומרים שונים בריכוזים שונים. תהליך החקר מתבצע בקבוצות עבודה, התוצאות והמסקנות מועלות למסמך שיתופי כיתתי להערכת התהליך.
כיתות: ה שפה: עברית
סוג פריט: מערכי שיעורים
נוצר על ידי: מורה (חביבה גולדברג)
עודכן בתאריך: 11/10/2012
דירוג:
מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0
בתשלום: לא
מס': 8286

פירמידת המזון

הפעילויות בסביבת הלמידה נבחרו כדי להקנות ללומדים את המיומנויות והמטרות הבאות: 1. התלמיד יכיר את אבות המזון ויבין את חשיבותם לבריאות הגוף. 2. התלמיד יכיר קבוצות מזון שונות וימיין מאכלים לקבוצות (מיון מזון על פי מקורות מן הצומח, מבעלי חיים, ממעשה ידי אדם). מטרות היחידה בתחום התוכן: 1. התלמיד יבין את חשיבותה של ארוחת הבוקר. מיומנויות בתחום התקשוב: 1. עבודה במעבד תמלילים Word. 2. הצגת תוצרים בתוכנת המצגות Power Point. 3. שימוש בפורום ושליחת קבצים – השתתפות בפורום מתאים, שאלת מומחה. 4. גלישה באינטרנט – חיפוש מידע רלוונטי (הכרת מנועי חיפוש ואתרים שונים). מיומנויות בתחום האוריינות מידענות: 1. עבודת צוות. 5. הוראת עמיתים
כיתות: ה שפה: עברית
סוג פריט: עצם למידה
נוצר על ידי: מורה (חנוך בניש, ענת אלפי, סמ...)
עודכן בתאריך: 19/08/2013
דירוג:
מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0
בתשלום: לא
מס': 8290

מנגו בננה

הפעילויות בסביבת הלמידה נבחרו כדי להקנות ללומדים את המיומנויות והמטרות הבאות: 1. היכרות עם רכיבי מזון וקבוצות מזון 3. ביסוס הרגלים ועמדות: שיקולים לבחירת מזון תוך התייחסות לקשר שבין תזונה ובריאות. מיומנויות בתחום התקשוב: 1. עבודה במעבד תמלילים Word. 2. הצגת תוצרים בתוכנת המצגות Power Point. 3. שימוש בסקר ממוחשב באמצעות אתר מכוורת ו/או גיליון אלקטרוני (Excel). 3. שימוש בפורום ושליחת קבצים – השתתפות בפורום מתאים, שאלת מומחה. 4. עבודה עם תוכנות מולטימדיה שונות ( Movie maker, Photo story, רשמקול, צייר ותוכנות גרפיקה שונות). 5. גלישה באינטרנט – חיפוש מידע רלוונטי (הכרת מנועי חיפוש ואתרים שונים). מיומנויות בתחום האוריינות מידענות: 1. איתור מידע רלוונטי באופן מושכל ויעיל. 2. עיבוד המידע בכתיבה ובציור. 3. מיזוג מידע מתוך אתרים. 4. עבודת צוות. 5. הוראת עמיתים
כיתות: ה שפה: עברית
סוג פריט: עצם למידה
נוצר על ידי: מורה (חנוך בניש, ענת אלפי, סמ...)
עודכן בתאריך: 06/01/2014
דירוג:
מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0
בתשלום: לא
מס': 8282

חשיבות ארוחת בוקר

הפעילויות בסביבת הלמידה נבחרו כדי להקנות ללומדים את המיומנויות והמטרות הבאות: 1. התלמיד יכיר את אבות המזון ויבין את חשיבותם לבריאות הגוף. 2. התלמיד יכיר קבוצות מזון שונות וימיין מאכלים לקבוצות (מיון מזון על פי מקורות מן הצומח, מבעלי חיים, ממעשה ידי אדם). מטרות היחידה בתחום התוכן: 1. התלמיד ילמד את הקשר בין ארוחת בוקר בריאה ומאוזנת לבריאות. 2. התלמיד יבין את חשיבותה של ארוחת הבוקר. מיומנויות בתחום התקשוב: 1. עבודה במעבד תמלילים Word. 2. הצגת תוצרים בתוכנת המצגות Power Point. 3. שימוש בסקר ממוחשב באמצעות אתר מכוורת ו/או גיליון אלקטרוני (Excel). 3. שימוש בפורום ושליחת קבצים – השתתפות בפורום מתאים, שאלת מומחה. 4. גלישה באינטרנט – חיפוש מידע רלוונטי (הכרת מנועי חיפוש ואתרים שונים). מיומנויות בתחום האוריינות מידענות: 1. עבודת צוות. 5. הוראת עמיתים
כיתות: ה שפה: עברית
סוג פריט: עצם למידה
נוצר על ידי: מורה (חנוך בניש, ענת אלפי, סמ...)
עודכן בתאריך: 19/08/2013
דירוג:
מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0
בתשלום: לא
מס': 8287

פעילויות סיכום

הפעילויות בסביבת הלמידה נבחרו כדי להקנות ללומדים את המיומנויות והמטרות הבאות: 1. ביסוס הרגלים ועמדות: שיקולים לבחירת מזון תוך התייחסות לקשר שבין תזונה ובריאות. מטרות היחידה בתחום התוכן: 1. התלמיד יתנסה בהכנת ארוחת בוקר בריאה ומגוונת. מיומנויות בתחום התקשוב: 1. עבודה במעבד תמלילים Word. 2. הצגת תוצרים בתוכנת המצגות Power Point. 3. שימוש בפורום ושליחת קבצים – השתתפות בפורום מתאים, שאלת מומחה. 4. גלישה באינטרנט – חיפוש מידע רלוונטי (הכרת מנועי חיפוש ואתרים שונים). מיומנויות בתחום האוריינות מידענות: 1. איתור מידע רלוונטי באופן מושכל ויעיל. 2. עבודת צוות. 3. הוראת עמיתים
כיתות: ה שפה: עברית
סוג פריט: עצם למידה
נוצר על ידי: מורה (חנוך בניש, ענת אלפי, סמ...)
עודכן בתאריך: 19/08/2013
דירוג:
מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0
בתשלום: לא
מס': 16499

זוללים בחלל

יחידת תוכן זו פותחה על ידי מורים בעבור מורים אחרים והועלתה לפורטל, המהווה פלטפורמה שיתופית, מבלי שנבדקה תחילה על ידי משרד החינוך. זאת לצורך קבלת תגובות מהציבור, לכן, אם נתקלתם בבעיה המצריכה הורדת היחידה או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בנושא באמצעות מייל portal_atohen@education.gov.il. היחידה הינה חקרשת - היינו משימת למידה עצמאית שבה נעזרים התלמידים במקורות מידע מקוונים מגוונים כדי לענות למשימות המוטלות עליהם. המורה מלווה את השיעור כתומך ומסייע בעת הצורך. היחידה עוסקת בטכנולוגיה ותהליך תיכון. הילדים מאתרים קשיים בבישול ואכילה בחלל ומתכננים פתרונות. הפעילות מסתיימת בארוע כיתתי חווייתי. המקורות מגוונים וכוללים סרטונים, תמונות ומעט טקסטים. היחידה כוללת פיתוח מיומנויות מגוונות ובינהן, אוריינות חזותית, עבודת צוות, חשיבה יצירתית, תכנון, כושר ביטוי בעל פה ועוד. בסיום
כיתות: ה שפה: עברית
סוג פריט: יחידת הוראה
נוצר על ידי: מורה (מירב שרה לוין)
עודכן בתאריך: 10/03/2015
דירוג:
מספר מדרגים: 3מספר מדרגים: 3מספר מדרגים: 3מספר מדרגים: 3מספר מדרגים: 3
בתשלום: לא
מס': 15837

פעילות הלב

יחידת תוכן זו פותחה על ידי מורים בעבור מורים אחרים והועלתה לפורטל, המהווה פלטפורמה שיתופית, מבלי שנבדקה תחילה על ידי משרד החינוך. זאת לצורך קבלת תגובות מהציבור, לכן, אם נתקלתם בבעיה המצריכה הורדת היחידה או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בנושא באמצעות מייל portal_atohen@education.gov.il . "היחידה עוסקת בקשר בין מאמץ גופני לבין קצב הלב והשוואה עם ספורטאים."
כיתות: ה, ז, י שפה: עברית
סוג פריט: מערך שיעור 50 דקות
נוצר על ידי: מורה (בתיה שליידר)
עודכן בתאריך: 03/03/2015
דירוג:
מספר מדרגים: 1מספר מדרגים: 1מספר מדרגים: 1מספר מדרגים: 1מספר מדרגים: 1
בתשלום: לא
מס': 16625

החקר המדעי ומאפייני החוקר

יחידת תוכן זו פותחה על ידי מורים בעבור מורים אחרים והועלתה לפורטל, המהווה פלטפורמה שיתופית, מבלי שנבדקה תחילה על ידי משרד החינוך. זאת לצורך קבלת תגובות מהציבור, לכן, אם נתקלתם בבעיה המצריכה הורדת היחידה או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בנושא באמצעות מייל portal_atohen@education.gov.il הנחת היסוד של יחידת הוראה זו היא שבעידן של טכנולוגיה מתפתחת, יש לטפח אצל הלומדים את יכולות החשיבה ההמצאתית, את החשיבה היצירתית וכן את ההבנה שכל ממציא וחוקר לאורך ההיסטוריה עמד בפני אותם קשיים אך לא ויתר, דבק באמת שלו והגיע להישגים עולמיים. היחידה רלוונטית ומשמעותית ללומדים ולחיי היומיום היות והיא נוגעת בהמצאות אז והיום וגם כאלה המקיפות אותנו בחיינו. הנחת היסוד של יחידת הוראה זו היא שבעידן של טכנולוגיה מתפתחת, יש לטפח אצל הלומדים את יכולות החשיבה ההמצאתית, את החשיבה היצירתית וכן את ההבנה שכל ממציא וחוקר לאורך ההיסטוריה עמד בפני אותם קשיים אך לא ויתר, דבק באמת שלו והגיע להישגים עולמיים. היחידה רלוונטית ומשמעותית ללומדים ולחיי היומיום היות והיא נוגעת בהמצאות אז והיום וגם כאלה המקיפות אותנו בחיינו. יחידה זו יכולה לפתוח את לימודי הטכנולוגיה בכתה ד' ולהוות בסיס ללימוד ויישום תהליך התיכון, והיא מתאימה גם כפתיחה לנושא החקר המדעי לקראת כתיבת עבודות חקר בכתות ה'-ו'.
כיתות: ד, ה, ו שפה: עברית
סוג פריט: יחידת הוראה
נוצר על ידי: מורה (דפנה גולדברג)
עודכן בתאריך: 19/03/2015
דירוג:
מספר מדרגים: 1מספר מדרגים: 1מספר מדרגים: 1מספר מדרגים: 1מספר מדרגים: 1
בתשלום: לא
מס': 16608

החלל החיצון

יחידת תוכן זו פותחה על ידי מורים בעבור מורים אחרים והועלתה לפורטל, המהווה פלטפורמה שיתופית, מבלי שנבדקה תחילה על ידי משרד החינוך. זאת לצורך קבלת תגובות מהציבור, לכן, אם נתקלתם בבעיה המצריכה הורדת היחידה או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בנושא באמצעות מייל portal_atohen@education.gov.il وصف عام لمحتوى الوحدة-الكون والفضاء للصف الخامس الوحدة التعليمية التالية مكونة من 6 حصص تعليمية؛ خمسة حصص تعلم وتمرير مادة، والحصة السادسة والأخيرة عبارة عن تقييم نهائي للوحدة التعليمية. יחידת הלימוד בנויה מ-6 שיעורים
כיתות: ה שפה: ערבית
סוג פריט: יחידת הוראה
נוצר על ידי: מורה (ביאן מסרואה)
עודכן בתאריך: 23/02/2015
דירוג:
מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0
בתשלום: לא
מס': 17129

סביבות אקולוגיות

יחידת תוכן זו פותחה על ידי מורים בעבור מורים אחרים והועלתה לפורטל, המהווה פלטפורמה שיתופית, מבלי שנבדקה תחילה על ידי משרד החינוך. זאת לצורך קבלת תגובות מהציבור, לכן, אם נתקלתם בבעיה המצריכה הורדת היחידה או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בנושא באמצעות מייל portal_atohen@education.gov.il היחידה עוסקת בסביבת חיים אקולוגיות - ברכת חורף
כיתות: ד, ה, ו שפה: עברית
סוג פריט: יחידת הוראה
נוצר על ידי: מורה (יוסף שוורץ )
עודכן בתאריך: 10/03/2015
דירוג:
מספר מדרגים: 29מספר מדרגים: 29מספר מדרגים: 29מספר מדרגים: 29מספר מדרגים: 29
בתשלום: לא
מס': 17173

מדוזות

יחידת תוכן זו פותחה על ידי מורים בעבור מורים אחרים והועלתה לפורטל, המהווה פלטפורמה שיתופית, מבלי שנבדקה תחילה על ידי משרד החינוך. זאת לצורך קבלת תגובות מהציבור, לכן, אם נתקלתם בבעיה המצריכה הורדת היחידה או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בנושא באמצעות מייל portal_atohen@education.gov.il . יחידת הלימוד "מדוזה" הנה יחידת הוראה הבנויה ממצגת מפעילה. במצגת קטעי מידע עם קריינות, אמצעי המחשה מגוונים: סרטונים, מפת תמונה, תמונות, וקישורים לאתרי אינטרנט . במהלך העבודה התלמידים נדרשים לענות על חידונים עם משובים מלמדים תך הפנייה לעזרה. ישנן שתי מטלות יישומיות שהתלמיד נדרש לבצע באמצעות כלים כמו הצייר, מצגת שיתופית ולוח קיר. התמונות במצגת הן תמונות המותרות לשימוש חופשי.
כיתות: ו, ה, ד שפה: עברית
סוג פריט: יחידת הוראה
נוצר על ידי: מורה (אילנה דהן)
עודכן בתאריך: 16/03/2015
דירוג:
מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0
בתשלום: לא
מס': 17183

אתיקה ומוגנות ברשת

יחידת תוכן זו פותחה על ידי מורים בעבור מורים אחרים והועלתה לפורטל, המהווה פלטפורמה שיתופית, מבלי שנבדקה תחילה על ידי משרד החינוך. זאת לצורך קבלת תגובות מהציבור, לכן, אם נתקלתם בבעיה המצריכה הורדת היחידה או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בנושא באמצעות מייל portal_atohen@education.gov.il חשיפת התלמידים למגוון הפעילויות שניתן לעשות ברשת והכרת הסכנות. מיועד בעיקר לשבוע האתיקה והמוגנות ברשת.
כיתות: ג, ד, ה, ו שפה: עברית
סוג פריט: יחידת הוראה
נוצר על ידי: מורה (עליזה אלבז)
עודכן בתאריך: 16/03/2015
דירוג:
מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0
בתשלום: לא
מס': 17195

מאפייני חיים וסביבות חיים

יחידת תוכן זו פותחה על ידי מורים בעבור מורים אחרים והועלתה לפורטל, המהווה פלטפורמה שיתופית, מבלי שנבדקה תחילה על ידי משרד החינוך. זאת לצורך קבלת תגובות מהציבור, לכן, אם נתקלתם בבעיה המצריכה הורדת היחידה או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בנושא באמצעות מייל portal_atohen@education.gov.il מבחן \ עבודה עם ציון \ סימולטור לימודי העוסק בתחום המדעים לכיתות ד'-ו' . בתחום מאפייני חיים, סביבות חיים , מערכת הנשימה ואקולוגיה
כיתות: ד, ה, ו שפה: עברית
סוג פריט: יחידת הוראה
נוצר על ידי: מורה (יוסף שוורץ )
עודכן בתאריך: 22/03/2015
«הקודם5 |6 |7 |8 |9 |הבא»
SELECT EduRating, EduCreatedBy, EduNameOfCreator, Title, EduCountPageLoad, LastModifiedTime, Created, EduRateNum, EduThumbnail, EduDescription, EduLanguage, EduFreeUse, EduSkillid, EduToolID, EduTopicsListName, EduID, EduItemType, EduTopic, EduMetier, EduClasses, EduID, EDUSUPERVISION FROM portal..scope() WHERE ContentType = 'חומר למידה' And EduClassification != 'למורים בלבד' And EduIsPublishApprove = 'כן' AND (CONTAINS ("EduClassMetier",'"m2cE"')) ORDER BY EduCreatedByOrder SELECT EduRating, EduCreatedBy, EduNameOfCreator, Title, EduCountPageLoad, LastModifiedTime, Created, EduDescription, EduRateNum, EduThumbnail, EduLanguage, EduFreeUse, EduSkillid, EduToolID, EduTopicsListName, EduID, EduAuthorId,Size, Rank, Path, Title, Description, Write, EduItemType, EduTopic, EduMetier, EduEduType, EduClasses, EDUOFFICEITEM, EDUCLASSIFICATION, EduID, EDUSUPERVISION FROM portal..scope() WHERE ContentType = 'חומר למידה' And EduClassification != 'למורים בלבד' And EduIsPublishApprove = 'כן' AND (CONTAINS ("EduClassMetier",'"m2cE"')) ORDER BY EduCreatedByOrder
מדע וטכנולוגיה כיתה ה נושאי לימוד
כתבו לנו קישורים שימושיים מפתח המקצועות עזרה
הפורטל הגדול > מדע וטכנולוגיה > דפים > default.aspx