דלג לתוכן ראשי
כניסת משתמש רשום
צור קשר 03-9298112 צ'ט פורום
* מקצוע *כיתה חפש
*מקצוע *כיתה חפש
*מקצוע *כיתה חפש
בחרת ב: מדעים
קיימים 302 חומרי הוראה במקצוע מדעים
סוג פריט
נוצר על ידי
מיומנויות
כל הערכים
אוריינות מחשב ומידע/הערכת מידע ברשת
אוריינות מחשב ומידע/טקסט דיגיטלי-קריאה וכתיבה
אוריינות מחשב ומידע/ייצוגים שונים של מידע
אוריינות מחשב ומידע/מנועי חיפוש ואיתור מידע
אוריינות מידע
חשיבה ביקורתית ויכולת לפתור בעיות
חשיבה/בניית טיעון
חשיבה/הסקת מסקנות
חשיבה/העלאת השערות
חשיבה/העלאת מגוון נקודות מבט
חשיבה/הערכת הידע
חשיבה/השוואה
חשיבה/זיהוי רכיבים וקשרים
חשיבה/חקר
חשיבה/חשיבה ביקורתית
חשיבה/חשיבה יצירתית
חשיבה/ייצוג מידע
חשיבה/מיון
חשיבה/מיזוג מידע
חשיבה/פתרון בעיות
חשיבה/קבלת החלטות
חשיבה/שאילת שאלות
חשיבה/תכנון
לומד עצמאי
לומד עצמאי/זיהוי יכולות וסגנון למידה
לומד עצמאי/לימוד עצמי של נושא מוגדר
שימוש בכלי תקשוב
שיתוף ועבודת צוות/שימוש בדואר אלקטרוני
שיתוף ועבודת צוות/הבניית ידע שיתופי
שיתוף ועבודת צוות/פורומים,צ'אטים ואתרים חברתיים
שיתוף ועבודת צוות/שימוש בסביבה שיתופית
תקשורת, שיתוף ועבודת צוות
אתיקה ומוגנות ברשת
אתיקה ומוגנות/ארגון וניהול זמן
אתיקה ומוגנות/כישורים ומיומנויות להתנהלות מיטיבה
אתיקה ומוגנות/מדיניות וחוק
אתיקה ומוגנות/מודעות לתרבות,נורמות,והתנהגויות ברשת
אתיקה ומוגנות/מניעה והתמודדות עם סכנות ברשת
אתיקה ומוגנות/פרטיות ושיתופיות ברשת
ללא
שפה
סיווג פדגוגי
דירוג:
מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0
בתשלום: לא
מס': 4301

ינשוף בספארי

הסרטון עוסק בנושא עיקרון המיון בטבע : מיון יצורים חיים (צמחים ובעלי חיים) ומיון חומרים (יסודות). העיקרון מוצג לקהל באמצעות דיאלוג בין חוקר חומרים לבין חוקר ממדעי החיים הדנים בינהם בדרך יצירתית והומוריסטית על חשיבות המיון בעולם החי והדומם ועל העקרונות לפיהם נעשה המיון.
כיתות: ח שפה: עברית
סוג פריט: מערך שיעור 50 דקות
נוצר על ידי: משרד החינוך
עודכן בתאריך: 24/12/2012
דירוג:
מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0
בתשלום: לא
מס': 4286

הלב ומחזור הדם

השיעור עוסק במבנה הלב ומחזור הדם. במהלך השיעור מדגימה המורה שימוש באמצעי המחשה המתארים את פעולת הלב ואת מחזור הדם הגדול והקטן.
כיתות: ח שפה: עברית
סוג פריט: מערך שיעור 50 דקות
נוצר על ידי: משרד החינוך
עודכן בתאריך: 24/12/2012
דירוג:
מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0
בתשלום: לא
מס': 4285

המגוון הביולוגי וחשיבותו

הרצאה עוסקת בשאלה מהו מגוון ביולוגי? מהו הרקע לטביעת המושג ומהי חשיבותו למערכת האקולוגית
כיתות: ח שפה: עברית
סוג פריט: מערך שיעור 50 דקות
נוצר על ידי: משרד החינוך
עודכן בתאריך: 24/12/2012
דירוג:
מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0
בתשלום: לא
מס': 7452

מי רוצה להיות מהנדס גנטי?

ביישומון זה יהיה עליכם להנדס תפוחים בטעם קינמון ותירס עמיד לאנטיביוטיקה. לשם כך עליכם לסדר את שלבי ההנדסה הגנטית בסדר הנכון. שימו לב שישנם שלבים מיותרים.
כיתות: ט שפה: אנגלית
סוג פריט: עצם למידה
נוצר על ידי: משרד החינוך
עודכן בתאריך: 05/12/2012
דירוג:
מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0
בתשלום: לא
מס': 7453

משחק איזון נוסחאות כימיות

חישוב כמויות המגיבים, התוצרים והשאריות הינה בעיה שכל תלמיד לכימיה נתקל בה כאשר הוא נדרש לאזן תגובה כימית. פתרון בעיה כזו מבוסס על חוק שימור החומר אשר אומר כי כמות החומר לפני ואחרי תגובה לעולם תשאר קבועה (בהנחה שאנחנו לא עוסקים בתנאים אנרגתיים קיצוניים) היישומון שלפנינו מסייע להבין כיצד מאזנים תגובות כימיות, וגם מאפשר תרגול. בסוף ההסבר יתנו טיפים כיצד לאזן תגובה כימית. היישומון מחולק לשלושה חלקים. ראשית ננסה להבין כיצד מאזנים תגובה כימית על ידי שימוש באנלוגיה להכנת כריך גבינה. נתחיל בכריך המוכן משני רכיבים. לחם וגבינה. הנחת יסוד חשובה, אין חלקי גבינה או חלקי לחם (כפי שאין חלקי אטום או מולקולה). כריך יכול להיות מוכן רק מכפולות שלמות של לחם וגבינה. נגדיר תחילה כי כריך מוכן משתי פרוסות לחם ופרוסת גבינה אחת. כתבו בחלונות העליונים את הערכים 2 עבור הלחם ו-1 עבור הגבינה. כעת בואו נתחיל לשחק. התחילו להעלות את ערכי הגבינה והלחם בחלון התחתון ושימו לב מה אתם מקבלים בחלק הימני של התגובה. שימו לב שכאשר מזינים כפולות של 2 עבור הלחם ומחצית הכמות של גבינה מקבלים כריכים שלמים, ובמצבים אחרים מקבלים כריך + שאריות. הלחם והגבינה הם המגיבים, והכריך הוא התוצר. עודפי הלחם והגבינה הם השאריות. בתגובה מאוזנת אסור שישארו שאריות. נסו לשחק קצת עם ההגדרות ועם כמויות הלחם והגבינה שאתם מוסיפים, וראו כיצד תמיד ישמר הקשר בין כמות המגיבים לכמות התוצרים על פי ההגדרות שאתם מגדירים. כעת על מנת להקשות הוסיפו גם נקניק לתגובה (ואני מתנצל מראש בפני הגולשים שומרי הכשרות). המצב משול לתגובה בה דרושים שלושה מגיבים ליצירת תוצר. גם כאן שחקו בהגדרות וראו כיצד נשמר הקשר בין כמות המגיבים לתוצרים לאור ההגדרות. בחלקו השני של היישומון אנו עוברים לשחק עם החומר האמיתי. כעת במקום כריכי גבינה יש לנו תגובות כימיות אמיתיות. למרות שאנחנו עובדים עם מולקולות אמיתיות העקרון נשאר זהה. אין חצאי מולקולות ואין שאריות, ונסו לראות איזה תהליך אתם עוברים כאשר אתם מאזנים תגובות. חלקו השלישי והאחרון של היישומון הינו מעין משחק איזון תגובות. כאן תקבלו תגובה כימית ותשאלו על כמות המגיבים (רמה 1), התוצרים והשאריות (רמה 2) או תוצרים ושאריות בתגובות מסובכות יותר (רמה 3). אתם בוודאי תשימו לב שבשאלות הראשונות אתם תפתרו את השאלות בקלות פשוט על ידי ספירת מולקולות ואטומים משני צידי התגובה, אך ככל שתתקדמו בשאלות תראו שהדבר נהיה מסובך יותר ויותר (במיוחד ברמה 3).
כיתות: ט שפה: עברית
סוג פריט: עצם למידה
נוצר על ידי: משרד החינוך
עודכן בתאריך: 05/12/2012
דירוג:
מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0
בתשלום: לא
מס': 7454

ברירה טבעית - שווי משקל אקולוגי ותורשה

ביישומון שלפנינו נלמד מה הברירה הטבעית, ממה היא מושפעת ומה הם השלכותיה. על מנת לצפות ביישומון לחצו על התמונה ופתחו את הקובץ המקושר . ישומון זה הינו פשוט בהפעלה שלו, אך מכיל אפשרויות רבות, הגורמות לו להיות מעט מורכב. נתחיל בסקירה של האפשרויות שלו ומשמעותיהן. בתחילת הסימולציה מסתובב לו ארנב על המסך. ארנב לבד אינו יכול להתרבות, על כן אם לא תוסיפו ארנב נוסף, הוא יעלם אחרי כמה זמן, היות ואין לו יכולת התרבות. האפשרויות מתחלקות לשתיים: שינויים שחלים בארנב (משמאל), ושינויים שחלים בסביבה (מימין). השינויים שחלים בארנב הן מוטציות הגורמות לדור הבא של הארנבות לפתח תכונה מסויימת שעשויה לעזור או להזיק לה (תלוי בתכונה ותלוי בסביבה). בכל דור מותר לעשות מוטציה אחת בלבד, היות ובמציאות מוטציה הגורמת לשינוי תכונה, הינה דבר נדיר ביותר, על אחת כמה וכמה תכונה שגורמת להשפעה מיידית על התאמת היצור לסביבתו. ביישומון זה ישנן שלוש סוגי תכונות שיכולות לעבור מוטציה: צבע פרווה, אורך זנב, ואורך שיניים. לכל אחת מהתכונות השלכה אחרת על מותאמות הארנב לסביבתו. על מנת לשלוט יותר טוב בתכונות, כל מאפיין של תכונה הוגדר כדומיננטי או רצסיבי, דבר המשפיע על התפלגות התכונה באוכלוסיה. השינויים שחלים בסביבה הם קיום אוכל (שיחים) או טורפים (זאבים) ותנאי הסביבה קו משווה או קוטב). כעת בואו נתחיל לשחק! • נתחיל בהוספת ארנב נוסף מבלי לשנות את תכונותיו או את סביבתו. שימו לב מה קורה לאוכלוסית הארנבים כעבור מספר דורות • כעת נוסיף למשוואה את הזאבים. שימו לב מה קורה כעבור מספר דורות • עליכם למצוא מצב ביניים בו אוכלוסיית הארנבים תוכל לשגשג, אך גם תבוקר במידה מסויימת על מנת שלא יחול פיצוץ אוכלוסין. • נעביר את הארנבים שלנו לקוטב הצפוני, היכן שפרוותם הלבנה לא תקשה עליהם להסתתר ונוסיף את הזאבים. • תתבוננו בגרף התרבות הארנבים כעת. • האם אתם רואים מחזוריות מסויימת? ממה היא נובעת? • מה המגמה הכללית של התרבות הארנבים? • כעת בואו נחזור על הניסוי רק במקום זאבים נשים אוכל. • שימו לב שכעת יותר קל להם להתרבות, אך עדיין יש משהו שהורג אחוז מסויים מהם בכל דור. יש לכם השערה מה זה יכול להיות? • מה קורה כש"עוברים לקוטב הצפוני"? • נסו לתת לארנבים להתרבות כמה דורות ואז תוסיפו את הזאבים/אוכל בקו המשווה/קוטב הצפוני. • האם הצלחתם להגיע לשיווי משקל או להכחדה/פיצוץ אוכלוסין? כנראה שלא מספיק לשנות את הסביבה שתתאים לארנב, עלינו להתאים את הארנב לסביבה. לשם כך בואו נתערב לו בגנים: • . אנחנו נתחיל לבחון את שלושת התכונות ונראה כיצד הן משפיעות על שרידותם של הארנבים. • נתחיל מהתכונה הכי פשוטה - צבע הפרווה: קחו זוג ארנבים, הוסיפו את מוטצית שינוי הפרווה והמתינו 2-3 דורות (על מנת ליצור אוכלוסייה מספיק גדולה שלא תכחד אחרי סיבוב אחד). • כעת שחררו את הזאבים. חזרו על הניסוי בקוטב הצפוני. • האם אתם רואים הבדל בהתפלגות תכונות הצבע של הפרווה באוכלוסיית קו המשווה מול אוכלוסיית הקוטב? (שימו לב לגרף למטה). מה מסקנתכם לגבי צבע הפרווה האם היא יתרון או חסרון ובאילו תנאים? • חזרו על הניסוי עם השיניים בהנתן אוכל, בשני תנאי האקלים. האם אתם רואים הבדל? מדוע לדעתכם? לבסוף תבדקו את מוטצית הזנב כמו בסעיפים הקודמים גם בנוכחות מזון וגם בנוכחות הזאבים בשני תנאי האקלים. • האם הזנב בוא יתרון או חסרון ובאילו תנאים? כעת לאחר שניתחתם את שלושת התכונות וכיצד הן משפיעות על הארנב, נסו לתכנן ארנב שיתאים לסביבה לבחירתכם ותראו האם צדקתם. נסו לבנות אוכלוסייה בתנאים מסויימים, תכונות מסויימות תשאר קבועה ותשרוד לאורך זמן מבלי להגיע לפיצוץ אוכלוסין. שימו לב שכדאי לתת לארנבים להתרבות ללא הפרעה במשך מספר דורות לפני שמפעילים את הברירה הטבעית. שאלה לדיון מדעי: נסו לדמיין תכונות נוספות אשר יתנו לארנב יתרון מול הזאבים מול תכונות אשר יגרמו לו לנחיתות, ושיתהפכו בהנתן תנאים סביבתיים שונים.
כיתות: ח, ט שפה: עברית
סוג פריט: עצם למידה
נוצר על ידי: משרד החינוך
עודכן בתאריך: 05/12/2012
דירוג:
מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0
בתשלום: לא
מס': 7792

חומרים מבדדי חום או הולכת חום גרועה

עריכת ניסוי ווירטואלי לבדיקת ההבדלים בזמן שלוקח להגיע לאיזון טמפרטורה עם הסביבה בשימוש בחומרים שונים.
כיתות: ז שפה: עברית
סוג פריט: עצם למידה
נוצר על ידי: משרד החינוך
עודכן בתאריך: 20/02/2013
דירוג:
מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0
בתשלום: לא
מס': 7733

זיקוק נפט

מרכז למידה אינטראקטיבי על תהליך זיקוק הנפט הכולל: אנימציה, סיור וירטואלי, משחק ושאלון אינטראקטיבי בנוסף למידע והצעה לניסוי.
כיתות: ח שפה: עברית
סוג פריט: עצם למידה
נוצר על ידי: משרד החינוך
עודכן בתאריך: 02/01/2013
דירוג:
מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0
בתשלום: לא
מס': 7795

אקולוגיה – מיון בעלי חיים ומארג מזון

הוראות • לחצו על 8 היצורים החיים הנמצאים בסביבת חיים של היער • לחצו על הכפתור האמצעי 1 SORTER • גררו את היצורים להשלמת מארג המזון • לחצו על הכפתור הימני 2 SORTER • בצעו את המיון לפי השאלות
כיתות: ח, ט שפה: עברית
סוג פריט: עצם למידה
נוצר על ידי: משרד החינוך
עודכן בתאריך: 10/02/2013
דירוג:
מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0
בתשלום: לא
מס': 7796

הלב במצבי פעילות שונים

יחידה אינטראקטיבית - קצב פעימות הלב במצבי פעילות שונים הוראות: • בכפתורים למטה ניתן לשנות את דרגת הפעילות של הילדה: o שינה - כפתור סגול (SLEEP) o ישיבה – כפתור ירוק (SIT) o הליכה – כפתור כתום (WALK) o ריצה – כפתור תכלת (RUN) • בכל דרגת פעילות – שימו לב שימו לב כיצד מושפע: o קצב פעימות הלב בצד ימין (רשום מספר פעימות לדקה) o כיצד הלב מתכווץ בקצב שונה - בצד שמאל
כיתות: ז שפה: עברית
סוג פריט: עצם למידה
נוצר על ידי: משרד החינוך
עודכן בתאריך: 10/02/2013
דירוג:
מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0
בתשלום: לא
מס': 7730

זיקוקים, בעירה ופירוטכניקה

מאגר מידע קטן הנותן מידע הסטורי וכימי על זיקוקים – הפירוטכניקה ואבק השריפה.
כיתות: ט, י, יא, יב שפה: עברית
סוג פריט: עצם למידה
נוצר על ידי: משרד החינוך
עודכן בתאריך: 10/02/2013
דירוג:
מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0
בתשלום: לא
מס': 7797

רתיחה של נוזל והתעבות של גז בחזרה

יחידה אינטראקטיבית לחימום להרתחת נוזל והתעבות חזרה מגז לנוזל הוראות: • חממו את הנוזל הכתום בכוס הכימית, על ידי לחיצה על הכפתור האדום (HEAT) , בצד שמאל • צפו - מה קורה לנוזל? האם נשאר בכוס הכימית? • לחצו על הכפתור התכלת בצד שמאל (COOL) להוצאת חום (קרור). • צפו - מה קורה לגז? מדוע הנוזל מופיע בשתי הכוסות? • חממו שוב את הכוסות. • מה קורה כשמסירים את המכסים מהכוסות? (על ידי לחיצה על הכפתור הורוד למטה באמצע REMOVE LIDS) • בעזרת לחיצה על הכפתור הירוק בצד ימין למטה ( SORTER) ניתן לעבור למשימת מיון • גררו את התמונה של החומר למצב הצבירה המתאים: מוצקים (SOLIDSׁ) , נוזלים (LIQUIDS) , גזים (GASES)
כיתות: ז שפה: עברית
סוג פריט: עצם למידה
נוצר על ידי: משרד החינוך
עודכן בתאריך: 20/02/2013
דירוג:
מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0
בתשלום: לא
מס': 7731

הטבלה המחזורית אינטראקטיבית

טבלה מחזורית אינטראקטיבית המקשרת ל מידע רחב - חלוקה למתכות/אלמתכות ומשפחות כימוית ופירוט על כל אחד מהיסודות: מידע כללי (סימולים, נתונים, תכונות) , איזוטופים, היסטוריה, צורה בטבע, אמצעי זהירות, קישורים חיצוניים רקע הסטורי ושימושים.
כיתות: ח שפה: עברית
סוג פריט: עצם למידה
נוצר על ידי: משרד החינוך
עודכן בתאריך: 10/02/2013
דירוג:
מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0
בתשלום: לא
מס': 7732

זהב שחור מתחת לרגלינו

מרכז למידה אינטראקטיבי על הווצרות הנפט הכולל: אנימציה, סיור וירטואלי, משחק ושאלון אינטראקטיבי בנוסף למידע והצעה לניסוי.
כיתות: ח, ט שפה: עברית
סוג פריט: עצם למידה
נוצר על ידי: משרד החינוך
עודכן בתאריך: 10/02/2013
דירוג:
מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0מספר מדרגים: 0
בתשלום: לא
מס': 7794

כוחות בפעולה

הוראות: • כדי לשחרר את המשאית – יש ללחוץ על הכפתור הצהוב הנמצא במלבן התכלת באמצע • רשמו את המרחק (בס"מ) שהמשאית עברה (ניתן להשלים את הטבלה בTABLE) • לחצו על הכפתור RESET, כדי להתחיל התנסויות חדשה עם משקולת או מצנח • לאחר כל התנסות תעדו את התוצאות • בחרו בעזרת החצים וגררו: o משקולת קטנה (כתומה) o משקולת גדולה ה(סגולה) o מצנח קטן o מצנח גדול • בצעו את ההתנסות בהגדלת השיפוע על ידי לחיצה על החיצים (GRADIENT) , בצד שמאל למעלה
כיתות: ז, ח, ט שפה: עברית
סוג פריט: עצם למידה
נוצר על ידי: משרד החינוך
עודכן בתאריך: 10/02/2013
1 |2 |3 |הבא»
SELECT EduRating, EduCreatedBy, EduNameOfCreator, Title, EduCountPageLoad, LastModifiedTime, Created, EduRateNum, EduThumbnail, EduDescription, EduLanguage, EduFreeUse, EduSkillid, EduToolID, EduTopicsListName, EduID, EduItemType, EduTopic, EduMetier, EduClasses, EduID, EDUSUPERVISION FROM portal..scope() WHERE ContentType = 'חומר למידה' And EduClassification != 'למורים בלבד' And EduIsPublishApprove = 'כן' AND (CONTAINS ("EduClassMetier",'"*m9c*"')) ORDER BY EduCreatedByOrder SELECT EduRating, EduCreatedBy, EduNameOfCreator, Title, EduCountPageLoad, LastModifiedTime, Created, EduDescription, EduRateNum, EduThumbnail, EduLanguage, EduFreeUse, EduSkillid, EduToolID, EduTopicsListName, EduID, EduAuthorId,Size, Rank, Path, Title, Description, Write, EduItemType, EduTopic, EduMetier, EduEduType, EduClasses, EDUOFFICEITEM, EDUCLASSIFICATION, EduID, EDUSUPERVISION FROM portal..scope() WHERE ContentType = 'חומר למידה' And EduClassification != 'למורים בלבד' And EduIsPublishApprove = 'כן' AND (CONTAINS ("EduClassMetier",'"*m9c*"')) ORDER BY EduCreatedByOrder
כתבו לנו קישורים שימושיים מפתח המקצועות עזרה
הפורטל הגדול > מדעים > דפים > default.aspx